SEXUALIZAREA practicii YOGA . Despre trivializarea unei științe milenare Skip to main content
femeie-yoga-senzualitate

Yoga a fost redusă la un obicei de fitness și o promisiune de slăbit, pierzând din vedere scopul ei inițial.

Dacă te uiți la tendințele de căutare despre subiectul yoga, din ultimii cinci ani pe Google Trends, (o matrice dinamică care ne spune, în termeni de date, ce au căutat oamenii online), primele trei rezultate au fost : „Sexy yoga”, „Yoga sexy video” și „yoga sex video” au arătat ceea ce Google numește, numere „breakout”, ceea ce înseamnă că această căutare a crescut cu peste 5000% față de ultimii cinci ani.

Următoarele 21 de rezultate de căutare de top s-au rotit în jurul diferitelor zile de yoga și a persoanelor care caută centre de yoga în vecinătatea lor. Pe poziția a 25-a, se situează „divele  yoga”. Cum de a ajuns Yoga să fie transformată greșit dintr-o practica spirituală în pornografie soft?

În timp, Yoga a ajuns să se extindă în întreaga lume și, ca de obicei, odată ce un lucru este văzut ca un potențial aducător de bani, capitalismul și-a întors privirea lacomă  și către aceasta.

Astfel că, Yoga a fost adoptată în industria modei și în cea sportivă, iar departamentele de marketing au transformat-o în segmentul „glamour aspirațional”, unde femei tinere, suple și atrăgătoare, își curbează formele în diferite posturi corporale (asane), care mai de care, mai spectaculoase, menținând-și echilibrul doar în brațe, ca și cum acest lucru ar fi ceva foarte simplu și banal.

Unde mai pui și faptul că, unele reviste pentru femei promovează Yoga, ca fiind un mijloc pentru a atinge Nirvana sexuală.

Image
femeie-asana-senzualitate

Același lucru s-a întâmplat și cu modul în care ne îmbrăcăm atunci când facem Yoga, astfel că, am cam renunțat la hainele simple și lejere din bumbac, și am ales să purtăm colanți și sutiene din fibre sintetice și am adoptat Yoga ca obicei de fitness, sau ca pe o metodă de slăbit, eludând astfel esența spirituală care stă la baza acesteia.

Stimulată și de industria internațională de Sport pentru Amatori, care a cunoscut o dezvoltare rapidă în ultimii ani, unde alergătorilor li se spune să „facă și yoga, dar și de faptul că  Ziua  Internațională  a Yoga a început să fie promovată, a devenit o afacere paralelă. De asemenea, creșterea numărului de Influenceri de pe rețelele sociale a alimentat „piața”, unde styling-ul  a devenit foarte important: o lumină optimă, un fundal excelent, corpuri și haine frumoase.

Dacă în urmă cu 50 de ani, instructorii de Yoga, erau cu preponderență bărbați, în ultimii ani, odată cu emanciparea femeii la nivel mondial, peisajul Yoga a devenit dominat de instructoare de Yoga.

Poate și din cauza asocierii greșite a Yoga cu fitness-ul, și a concurenței acerbe de pe “piața Yoga”, aceasta a devenit încetul cu încetul trivializată.

Este binecunoscut faptul că SEXUL VINDE, astfel că această axiomă contemporană a ajuns să fie aplicată și în domeniul predării Yoga.

În Social Media, în reclamele televizate și pe canalele de YouTube, poate fi observat un aflux de imagini care reprezintă femei atrăgătoare semi dezbrăcate, care practică asane din Yoga. Totodată, libertatea de exprimare, le-a încurajat pe unele dintre femei să dezvăluie cum și-au descoperit corpul și sexualitatea, prin Yoga.

Exemplele pot continua, și nimeni nu este de condamnat dacă alege să își exprime experiențele proprii în beneficiul altora, dar un lucru este cert, și anume faptul că Trenul numit Yoga a deraiat în Trendul Yoga și există pericolul ca această străveche și nobilă știință, prost înțeleasă și prost promovată, să fie redusă  doar la o serie de exerciții fizice care să aducă beneficii rapide și plăcute dar trecătoare, la fel ca și Sexul, în unele cazuri mai nefericite...

Traducere si adaptare de Corina Cocoreanu

Sursa TheHindu.com

Material susținut de
Image

Comenteaza cu Facebook