Skip to main content
yoga-natura

Dacă sunteți iubitori de natură, atunci cunoașteți importanța acesteia în procesul de vindecare și de menținere a sănătății. Dacă doriți să meditați în natură, nu este nevoie să cheltuiți o avere pentru a ajunge într-un refugiu budist în munți sau pentru a merge în sălbăticie. Puteți merge pur și simplu într-o drumeție, puteți sta în aer liber pe gazonul din spatele casei sau chiar puteți merge într-o grădină sau într-un parc din oraș, iar când vremea nu permite, puteți crea un mediu natural în interiorul casei.

Vezi aici prima și a doua parte

Prin prisma experiențelor sale, medicul Timothy McCall continuă enumerarea altor beneficii ale practicii yoga în ceea ce privește sănătatea.

 22. Yoga oferă plămânilor spațiu pentru a respira

Yoghinii tind să respire mai rar, cu un volum mai mare, având un efect calmant, dar și mai eficient. Un studiu din 1998 publicat în The Lancet a adus o tehnică yoghină, cunoscută sub numele de „respirație completă”, persoanelor cu probleme pulmonare din cauza insuficienței cardiace congestive. După o lună, frecvența respiratorie medie a scăzut de la 13,4 respirații pe minut la 7,6. Între timp, capacitatea lor de exercițiu a crescut semnificativ, la fel ca și saturația cu oxigen a sângelui lor. În plus, s-a demonstrat că yoga îmbunătățește funcția pulmonară. 

Yoga promovează, de asemenea, respirația prin nas, care filtrează aerul, îl încălzește (aerul rece și uscat este mai probabil să declanșeze un atac de astm la persoanele sensibile) și îl umidifică, eliminând polenul, murdăria și alte substanțe care nu dorim să ajungă în plămâni.

23. Yoga previne Sindromul Colonului Iritabil și alte probleme digestive

Ulcere, sindromul colonului iritabil, constipație - toate acestea pot fi exacerbate de stres. Deci, dacă vă stresați mai puțin, veți suferi mai puțin. Yoga, ca orice exercițiu fizic, poate ușura constipația – și teoretic poate reduce riscul de cancer de colon – deoarece mișcarea corpului facilitează transportul mai rapid al alimentelor și al deșeurilor prin intestine. Și, deși nu a fost studiat științific, yoghinii folosesc pozițiile răsucite pentru a elimina deșeurile din sistem. 

24. Yoga oferă liniște sufletească

Yoga potolește fluctuațiile minții, așa cum spune Patanjali în Yogasutra. Cu alte  cuvinte, încetinește gândurile, buclele mentale de frustrare, regret, furie, frică și dorință care pot provoca stres. Și din moment ce stresul este implicat în atât de multe probleme de sănătate - de la migrene și insomnie, la lupus, scleroză multiplă, eczeme, hipertensiune arterială și atacuri de cord - dacă învățați să vă liniștiți mintea, probabil veți trăi mai mult și mai sănătos.

25. Yoga crește stima de sine

Mulți dintre noi suferă de o stimă de sine scăzută, cronică. Dacă gestionați acest lucru negativ - luați medicamente în exces, mâncați în exces, munciți prea mult, dormiți prea mult - puteți plăti cu sănătatea, atât cea fizică, cât și cea mentală și spirituală. Dacă adoptați o abordare pozitivă și practicați yoga, veți simți, așa cum ne învață filozofia yoghină, că sunteți o manifestare a Divinului. Dacă exersați în mod regulat, cu intenția de a vă autoexamina și de a vă îmbunătăți, puteți accesa o altă latură a dumneavoastră. Veți experimenta sentimente de recunoștință, empatie și iertare, precum și sentimentul că faceți parte din ceva mai mare. Deși dobândirea unei sănătăți mai bune nu este scopul spiritualității, aceasta este un produs secundar, care însă facilitează progresul spiritual. Nu putem sa obținem o creștere la nivel spiritual într-un corp bolnav fizic sau mental.

26. Yoga ușurează durerea

Yoga vă poate ușura durerea. Potrivit mai multor studii, asanele, meditația sau o combinație a celor două au redus durerea la persoanele cu artrită, dureri de spate, fibromialgie, sindrom de tunel carpian și alte afecțiuni cronice. Când vă ameliorați durerea, starea ta de spirit se îmbunătățește, sunteți mai înclinați să fiți activi și nu aveți nevoie de atâtea medicamente.

27. Yoga oferă putere interioară

Yoga poate ajuta să facem schimbări în viață. De fapt, asta ar putea fi cea mai mare putere a sa. Tapas, cuvântul sanscrit pentru „căldură”, este focul, disciplina care alimentează practica yoga și pe care practica o construiește. Aceasta disciplină ajută în depășirea inerției și schimbarea obiceiurilor disfuncționale. Fără un efort special, începem să mâncăm mai corect, să facem mai multe exerciții sau, în cele din urmă, să ne lăsăm de fumat după ani de încercări eșuate.

28. Yoga ne conectează cu îndrumători

Profesorii buni de yoga pot face minuni pentru sănătatea voastră. Cei excepționali fac mai mult decât să vă ghideze prin posturi. Aceștia vă pot ajusta postura, vă pot evalua când ar trebui să vă aprofundați sau să vă dați înapoi, să vă ofere adevăruri dure, cu compasiune, să vă ajute să vă relaxați și să vă îmbunătățiți și să vă personalizați practica. O relație respectuoasă cu un profesor contribuie în mare măsură la promovarea sănătății voastre.

29. Yoga ajută în eliminarea dependențelor

Dacă dulapul cu medicamente arată ca o farmacie, poate că este timpul să începeți practicarea yoga. Studiile asupra persoanelor cu astm bronșic, hipertensiune arterială, diabet de tip II și tulburare obsesiv-compulsivă au arătat că yoga le-a ajutat să-și reducă doza de medicamente și, uneori, să scape complet de ele.

Beneficiile consumului de mai puține medicamente? Mai puțini bani cheltuiți și mai puține efecte secundare ale medicamentelor. Însă este important să vă consultați întotdeauna medicul înainte de a opri sau modifica orice medicamente prescrise.

30. Yoga crește conștientizarea pentru transformare

Yoga și meditația creează conștientizarea. Și cu cât sunteți mai conștienți, cu atât este mai ușor să vă eliberați de emoțiile distructive precum furia. Studiile sugerează că furia cronică și ostilitatea sunt la fel de strâns legate de atacurile de cord precum fumatul, diabetul și colesterolul crescut.  

Yoga pare să reducă furia prin creșterea sentimentelor de compasiune și interconexiune și prin calmarea sistemului nervos și a minții. De asemenea, vă crește capacitatea de a face un pas înapoi de la drama propriei vieți, de a rămâne netulburat în fața veștilor proaste sau a evenimentelor neliniștitoare.

Puteți reacționa rapid atunci când aveți nevoie - și există dovezi că yoga accelerează timpul de reacție - dar puteți folosi acea fracțiune de secundă pentru a alege o abordare mai înțeleaptă, reducând suferința proprie și a celorlalți. 

 31. Yoga este benefică relațiilor

Iubirea poate să nu cucerească totul, dar cu siguranță poate ajuta la vindecare. Cultivarea sprijinului emoțional al prietenilor, familiei și a comunității a fost demonstrată în mod repetat ca factor de îmbunătățire a sănătății și de vindecare. O practică regulată de yoga ajută la dezvoltarea prieteniei, a compasiunii și a unei mai mari liniști interioare. Împreună cu accentul pus de filozofia yoghină de evitare a rănirii celorlalți, să spuneți adevărul și să luați doar ceea ce aveți nevoie, acest lucru vă poate îmbunătăți multe dintre relații.

32. Yoga folosește sunetele, chanting-ul

Elementele de bază ale yoga - asana, pranayama și meditația - toate funcționează pentru a vă îmbunătăți sănătatea, dar există mai multe instrumente în practica yoga. Unul dintre ele este chanting-ul, prin care, expirația este prelungită, ceea ce schimbă echilibrul către sistemul nervos parasimpatic.

Când se face într-un grup, cântatul poate fi o experiență fizică și emoțională deosebit de puternică. Un studiu recent de la Institutul Karolinska din Suedia sugerează că sunetele, precum cele făcute în timp ce se intonează OM, deschid sinusurile, facilitează drenajul și echilibrează energetic corpul.

 33. Yoga are beneficii mentale

Dacă contemplați o imagine în Ajna, așa cum se face în yoga nidra și în alte practici, puteți efectua o schimbare în corpurile voastre. Mai multe studii au descoperit că imaginile ghidate au redus durerea postoperatorie, au scăzut frecvența durerilor de cap și-au îmbunătățit calitatea vieții persoanelor cu cancer și HIV. La nivel psihic, yoga nidra ajută la identificarea și eliberarea traumelor.

 Citește și: www.yogasat.ro/cum-functioneaza-nidra-yoga

 34. Yoga menține alergiile și virușii la distanță

Kriyas-urile, sau practicile de curățare, sunt un alt element al yoga. Acestea includ de la exerciții de respirație rapidă până la curățarea internă elaborată a intestinelor. Jala neti, care presupune o spălare blândă a căilor nazale cu apă sărată, elimină polenul și virușii din nas, împiedică acumularea de mucus și ajută la drenarea sinusurilor.

35. Yoga ajută să-i servești pe alții

Karma yoga (servirea altora) este parte integrantă a filosofiei yoghine. Și, deși este posibil să nu fiți înclinați să îi serviți pe alții, sănătatea voastră s-ar putea îmbunătăți dacă o faceți. Un studiu de la Universitatea din Michigan a constatat că persoanele în vârstă care s-au oferit voluntari cu puțin mai puțin de o oră pe săptămână aveau de trei ori mai multe șanse de a fi în viață șapte ani mai târziu. A sluji pe alții poate da sens vieții, iar problemele voastre pot să nu pară atât de descurajante când vedeți cu ce au de-a face alți oameni.

 Citește și: www.yogasat.ro/karma-yoga-calea-actiunii

36. Yoga încurajează îngrijirea de sine

În cea mai mare parte a medicinei convenționale, majoritatea pacienților primesc pasiv îngrijire. În yoga, ceea ce faci pentru tine, contează. Yoga oferă instrumentele pentru schimbare și este posibil să începeți să vă simțiți mai bine de la prima încercare. Putem observa că, exercițiul susținut aduce beneficii mai mari. 

 37. Yoga susține țesutul conjunctiv

Pe măsură ce citiți toate modurile în care yoga vă îmbunătățește sănătatea, probabil ați observat o mulțime de interdependente.

Schimbați-vă postura și schimbați modul în care respirați. Schimbați-vă respirația și vă schimbați sistemul nervos. Aceasta este una dintre marile lecții ale yoga: totul este conectat – șoldul cu glezna, individul cu comunitatea, comunitatea cu lumea. Această interconexiune este vitală pentru înțelegerea yoga.

Acest sistem holistic accesează simultan multe mecanisme care au efecte  multiplicative, iar această sinergie poate fi cea mai importantă cale din tot ceea ce vindecă yoga.

38. Yoga folosește efectul placebo, pentru a produce schimbarea

Doar a crede că veți deveni mai buni vă poate face mai buni. Din păcate, mulți oameni de știință cred că dacă ceva funcționează prin declanșarea efectului placebo, nu contează. Dar cei mai mulți pacienți vor doar să se vindece, așa că, dacă rostirea unei mantre - la începutul sau la sfârșitul orelor de yoga sau pe parcursul unei meditații sau în cursul zilei - facilitează vindecarea, chiar dacă este doar un efect placebo, de ce nu am face-o?

Vezi aici prima și a doua parte

Surse: yogajournal.com
Material susținut de
Image

Comenteaza cu Facebook