Interviu exclusiv Yogasat oferit de Master Karma Tanpai Gyaltshen Acharya Rinpoche Skip to main content
Interviu exclusiv Yogasat oferit de Master Karma Tanpai Gyaltshen Acharya Rinpoche

Master Karma Tanpai Gyaltshen Acharya este considerat maestru tibetan. S-a nascut in Tibet si apoi a calatorit in Nepal, unde s-a nascut Buddha. A studiat la Universitatea din Varanasi, unde s-a specializat in filosofia buddhista si in cea hindusa, devenind doctor in filosofie (Acharya). Invataturile sale sunt despre Buddha Dharma, calea armoniei si a iluminarii. Este fondatorul Institutului de Studii Religioase din Kathmandu, din Nepal, India.

Tanpai Gyaltsen

Yogasat: Ce anume, mai exact, predati?

Karma Tanpai Gyaltshen Acharya : Predau ceea ce am invatat si ceea ce practic, ce am experimentat pe mine insumi, cum sa-mi purific si sa-mi transform corpul si mintea. Exact asta ii invat pe elevii mei, sa-si asume intreaga responsabilitate de a-i invata pe altii cum sa protejeze toate fiintele, sa aduca pace, cand vine vorba despre religii sau credinte, in intreaga umanitate. Asta este ceea ce fac.  

Y: Puteti sa ne dati detalii in ceea ce priveste practica predata elevilor, cum ar fi, de exemplu, meditatia si altele ?

KTGA: In primul rand, le vorbesc depre notiunile generale, cum sa-si dezvolte vidul perfect. Vidul perfect este, practic, la fel pentru toti. Confuzia mistica se naste atunci cand nu realizezi acest vid perfect prin practica perfecta a meditatiei. Fara acestea, nu ai cum sa ai rezultate bune.

Vidul perfect este o "gandire"perfecta, o "viziune" perfecta. Acest aspect este foarte important. Viziunea perfecta sau vidul perfect, pe care le predau elevilor, inseamna ca starea naturala a mintii tuturor fiintelor constiente, fie ca este vorba despre mintea fiintelor umane, animale sau demoni, in realitate, starea naturala a mintii tuturor acestor fiinte, entitati din rai si iad, in esenta ei, este o minte iubitoare, pasnica, independenta, buddhista, dumnezeiasca as putea spune. Toate acestea sunt valabile dintr-un punct de vedere.

Acum, cum sa practici si sa-ti dezvolti acest punct de vedere in inima ta? In primul rand trebuie sa-ti dezvolti vidul perfect, starea mintii in forma ei naturala. Krishna, Ram, Guru Nanak, Mahavir si chiar Iisus Christos au transmis invataturile despre acest vid perfect al mintii, invataturi pe care toti Marii Maestri le-au predat. Acest vid este la fel pentru toti si are la baza purificarea, transformarea, iluminarea fizica si mentala, si o responsabilitate generala de a iubi si ajuta toate fiintele constiente, de a le inlatura durerea.

In final, aceasta starea naturala a mintii va elibera toate fiintele constiente. Acesta este procesul si nu le cer elevilor mei sa-si schimbe religia pentru a avea aceasta viziune lucida, perfecta, indiferent ca esti crestin, musulman, ca esti practicant sau nu al religiei din care faci parte. Este foarte important sa dezvoltam aceasta viziune lucida, datorita careia vom putea merge in directia corecta, vom putea lua decizii corecte, sa ne ajutam pe noi insine, sa obtinem realizarea de sine si sa ajutam si alte fiinte din jur.

Tanpai Gyaltsen

Y: Puteti descrie ce inseamna pentru dumneavoastra meditatia perfecta?

KTGA: Meditatia perfecta inseamna sa te cufunzi in viziunea perfecta, lucida. Noi spunem ca natura mintii noastre, natura mintii tuturor fiintelor, este iubitoare, independenta, libera, perfecta. Ea nu este, nu a fost niciodata, in esenta ei, agresiva, ignoranta, conflictuala. Acestea sunt piedici pentru discipoli, iar noi trebuie sa-i ajutam sa le depaseasca, sa-si transforme si sa-si purifice mintea, sa-si inlature furia, sa-si dezvolte compasiunea si sa treaca de la ignoranta la realizarea de sine, la iluminare.

CITESTE Interviu Maha Mandaleshwar Swamiji: “Yoga este o filosofie prin care intreaga lume se poate reuni"

Daca spunem ca toate fiintele din rai si iad poseda o stare a mintii perfecta, imaculata, libera si iubitoare, atunci acesta este un punct de vedere perfect. Elevul trebuie sa stea asezat, sa mediteze la acest lucru, pentru ca Maestrul spune aceasta, sau Budha, Guru Nanak, ca toate fiintele sunt perfecte, sunt libere. Trebuie doar sa meditezi asupra acestor lucruri spuse de Maestru.

Intelepciunea realizarii de sine ne invata cum sa gasim pacea interioara vesnica, acea comoara plina de iubire  interioara permanenta. Tot ceea ce ai de facut este sa incepi acea calatorie interioara si sa gasesti acea comoara. Asta este exact ceea ce Buddha sau Guru Nanak au predat, ca putem gasi in interior acea comoara spirituala a pacii, eliberarii, a Maestrilor si a Lui Dumnezeu, in starea naturala a mintii noastre. Numai atunci practicantul poate inlatura toate piedicile, sa risipeasca norii mintii si sa simta starea interioara buddhista, iar ea se va realiza prin practica interioara.

Y: Ati practicat ascetismul?

KTGA: Da, l-am practicat stand cinci ani in muntii Himalaya.

Y: In practica pe care o predati, aveati tehnica de meditatie Dzogchen, dar si Green Tara si White Tara. Ne puteti spune in mare, pentru cei care nu le practica, care este diferenta dintre ele, care este scopul compasiunii?

KTGA : Este vorba despre aceeasi compasiune. Scopul este de a te elibera prin compasiune. Scopul e acelasi, dar energiile sunt diferite, ca si atunci cand avem acelasi tel, dar energiile noaste difera, precum infatisarea noastra.

Este vorba despre o esenta, care se manifesta prin iubire si compasiune universale, o esenta in care exista trezire spirituala si nu exista ignoranta, egoism, atasament, dualitate. Mintea  este perfect purificata,transformata, iluminata, inima devine plina de iubire universala, ignoranta se transforma in intelepciune spirituala si devii atotputernic, asemenea unui maestru care poate conduce toate fiintele catre elevarea spirituala. Acesta este scopul.

Deci, exista multe alegeri, multe posibilitati, ca prin acele 21 de Tara, fiecare individ sa se poate incadra pe un "culoar" al virtutii, al modestiei, prin practica de pe tot parcursul vietii. Oricine imi cere sa-l ajut sau sa-l ocrotesc, imediat o voi face, il voi ajuta, proteja, binecuvanta.

CITESTE Interviu Dr. Mark Dyczkowski, despre Shivaismul Kashmirian

Y: Pentru cei necunoscatori, care este diferenta dintre White Tara si Green Tara?

KTGA: Folosind Green Tara, e ca si cum as face o activitate infloritoare, prospera. Daca ma rog la Green Tara, Ea ma va proteja si ajuta sa-mi dezvolt activitatea spirituala, sa gasesc multi discipoli, carora le pot preda invataturile, sa-i pot calauzi, sa-i purific si sa-i protejez. Ea este o Zeita a protectiei si a evolutiei spirituale.

Oamenii spirituali, importanti, au nevoie sa traiasca cat mai mult. White Tara se manifesta prin culoarea alba, iar invocarea ei poate prelungi viata.

ktga

Y: Cum pot invataturile dumneavoastra sa-i ajute pe oamenii obisnuiti din Romania?

KTGA: Invataturile ii pot ajuta sa-si concentreze mintea si sa obtina o gandire pozitiva, sa-si descopere adevaratul sens al vietii, care consta in dezvoltarea viziunii, meditatiei si comportamentului perfecte, cat si responsabilitatea de a ajuta, in urma acestui proces, pe celelalte fiinte constiente.

Multi oameni sunt ca intr-o cusca. Au foarte putin timp pentru ei insisi, deoarece au obligatii familiale, probleme religioase, afaceri etc. E ca si cum nu au nici o sansa de iesire. Am o slujba, familie, sotie, copii, dar aceastea reprezinta datoria mea fizica,temporara, pe cand cea esentiala este aceea pe care Maestrul meu mi-a incredintat-o, precum au facut Buddha sau Guru Nanak, aceea de a obtine iluminarea, descatusandu-ma de ignoranta,atasamente, ego.

Altfel, vom fi superficiali. Mintea noastra va fi una obisnuita. Fiintele umane pot fi mult mai periculoase si mai rele decat animalele. Noi trebuie sa ghidam fiintele umane, care sunt precum copiii Domnului, fii sfinti sau fiice sfinte, pentru a-si dezvolta viziunea perfecta, o comportare perfecta, iluminarea de sine si a celorlalti, prin ei.

Y: Invataturile dumnevoastra aduc iluminarea elevilor, practicantilor, in timpul acestei vieti sau nu ?

KTGA: Da, bineinteles. Si tu esti iluminat. Cand am spus asta, ai zambit. Afirmatiile mele sunt bazate doar pe ceea ce tu manifesti in interior. Ai o iluminare naturala, innascuta. Natura ei este divina, iubitoare, asa ca atunci cand vorbesc despre calitatile Maestrilor, ale lui Buddha, de fapt vorbesc despre calitatile sinelui tau, pe care tu nu-l constientizezi.

De aceea trebuie sa citim din carti, despre fiintele spirituale, cat de mult mediteaza, cat de mult se sacrifica, ne iubesc, ca pe urma sa ne intristam si cateodata chiar sa si plangem. Cand fiintele care constientizeaza aceasta natura divina vorbesc despre asta, toata lumea este fericita, extaziata. Cand romanii se duc in librarii si citesc despre biografia lui Milarepa, Buddha, Guru Nanak, ei devin spirituali.

Comenteaza cu Facebook