Skip to main content
femeie-soare

Solstițiul de vară marchează, din punct de vedere calendaristic, cea mai lungă zi a anului. În plan subtil, 21 iunie este ziua în care suntem cel mai mult expuși și încărcați de energia soarelui.

În Bhagavad Gita, solstițiul este descris de Krishna ca fiind poarta de ascensiune spre lumea spirituală, de trezire a conștiinței. E timpul pentru transformare, acțiune și inspirație.

Image

În ziua Solstițiului, poți să îți decorezi locuința sau să te îmbraci “solar”, în culori puternice (galben, portocaliu), pentru a te alinia cu energia zilei.  Poți să pui un pahar cu apă proaspătă sub razele soarelui și să îl bei după-amiază pentru a te încărca cu energia vitală a soarelui. Bineînțeles, orice practică spirituală (yoga, meditație) este favorizată în această zi, așa că e recomandat să îți faci timp pentru interiorizare.

Citește: Solstitiu de vara – cum il poti celebra

Image

În Ayurveda, vara este considerată sezonul Pitta, reprezentată de foc și apă. Dacă adăugăm foc focului, nu vom face decât să obținem și mai multă căldură interioară și să dezechilibrăm Pitta, creând astfel iritabilitate, eczeme sau nervozitate.

Citește: Tridoshas, cele trei forte energetice ale naturii 

Prin urmare, este bine să alegi principii ayurvedice de răcorire și de ameliorare a calităților Pitta, pentru că deshidratarea poate interveni foarte ușor:

  • echilibrează excesul de căldură care suprastimulează dosha Pitta prin relaxare și calmarea iritabilității și nerăbdării
  • nu mai grăbi lucrurile. Orientează-te spre activități în aer liber, însă evită intervalul orar 11 – 15, atunci când soarele este cel mai puternic
  • dacă poți, dormi sub razele lunii sau fă o baie în mare/piscină sub clar de lună. Energia ei rece și fluidă va echilibra excesul de căldură
  • alege alimente sau băuturi de sezon care să echilibreze Pitta și ai grijă să te hidratezi cu apă (la temperatura corpului)
Image

În timpul verii, Agni, focul digestiv, este solicitat mai mult decât de obicei, de aici și apetitul redus. Este recomandat să mănânci mai puțin și mai des în această perioadă, favorizând alimentele ușoare dulci, amare sau astringente, dar și castraveții, apa de cocos, mango sau sucuri proaspete și naturale din ingrediente de sezon. Evită roșiile, vinetele, ghimbirul, piperul, usturoiul, alimentele fermentate sau picante.

Mihaela Dragomir 

- Yoga Instructor la  MediYoga

- Founder la One Yoga Studio

Comenteaza cu Facebook