Yoga in colanti sau cum sa ai succes garantat in America Skip to main content
Yoga in colanti sau cum sa ai succes garantat in America

Prima pereche de colanti pentru yoga, marca Lululemon, s-a vandut in 1998 si era un simplu obiect vestimentar pentru femeile care practicau yoga. Erau facuti dintr-un amestec de nylon si lycra, din fibre elastice sintetice, care asigurau flexibilitatea si moliciunea necesare in timpul contorsiunilor de pe saltea.

In America, yoga a fost mai intai un fel de sport, apoi a devenit un fenomen cultural sau o moda. La sfarsitul secolului trecut, colantii au satisfacut nevoile unor americani atrasi de yoga, care cautau o alternativa pentru pantalonii mulati din bumbac.

Doua decade mai tarziu, colantii “yoghini” au cucerit sifonierul, chiar si pe cel al oamenilor care nu intrasera vreodata intr-un studio de yoga. In 2014, adolescentii au inceput sa prefere colantii in locul blugilor. Apoi, oamenii au inceput sa poarte colanti “yoghini” si atunci cand duceau gunoiul sau mergeau la aprozar. Acum, lumea poarta colanti de yoga inclusiv cand merge la birou.

CITESTE DIFERENȚA DINTRE YOGA ȘI PILATES

E chiar prima oara, in istoria modei, cand colantii depasesc succesul si vanzarile vestitilor blugi, potrivit U.S. Census Bureau. Trendul in moda se schimba constant, dar e o premiera absoluta ca o intreaga categorie sa se schimbe. Colantii de yoga au reusit sa se impuna atat de categoric pe piata, amenintand Levi Strauss & Co atat de mult, incat celebra companie producatoare de blugi a fost nevoita sa se adapteze. Au inclus in gama lor colanti si pantaloni elastici.

Popularitatea colantilor de yoga a avut ca efect aparitia multor competitori pe piata. Lululemon Athletica Inc, intens laudata ca a oferit maselor colanti de yoga, a investit in dezvoltarea unor noi materiale de fabricatie, pentru a-si tine rivalii la distanta. Colantii de yoga necesita spalari frecvente, declara Sun Chloe, sef de productie la Lululemon, motiv pentru care se asteapta versatilitatea produsului. Oamenii vor sa poarte colantii cand fac yoga, dar si cand merg la fast food.

Materialul original al companiei Lululemon, Luon, continand o mare proportie de microfibra de nylon, in locul amestecului obisnuit din poliester, a devenit marca inregistrata in America, in 2015. Luxtreme este un material care se muleaza ca o a doua piele. Nulux e un material de compresie, realizat pentru activitati care genereaza multa transpiratie. Silverescent e vandut ca piesa de rezistenta a companiei, ca tehnologie de varf, deoarece se foloseste argint pe suprafata fibrelor, cu scopul de a impiedica bacteriile sa se reproduca. Un tricou facut din acest material costa 68 de dolari.

Colantii de la firmele concurente folosesc o strategie asemanatoare. Adidas a scos materiale precum Climatite, Climacool si Climawarm, pentru adaptarea temperaturii corpului la conditiile de antrenament. Nike a scos Dry-Fit, care impiedica transpiratia si mentine pielea uscata.

Ceea ce era candva o simpla pereche de colanti se pare ca a devenit o minune tehnologica. Nimic surprinzator, daca ne gandim ca aproximativ 48 de miliarde de dolari sunt cheltuiti anual in America pentru imbracaminte uzuala. Povestea unui produs revolutionar, scos de o firma debutanta, care e inghitita, apoi, de marii jucatori de pe piata, e veche si data uitarii. Intr-un subsol din Vancouver, Lululemon isi continua activitatea. O echipa de 50 de angajati vin cu idei noi. Au facut brasiere usoare si fara cusaturi si au produs colanti de yoga cu un aspect si accesorii folosite, in mod normal, la lenjerie intima. Echipa nu e compusa doar din croitori si textilisti, include oameni de stiinta, psihologi, fiziologi, ingineri mecanici, neurologi si biomecanici. Misiunea lor este sa exploreze ceea ce ei numesc “stiinta de a simti”, sa inteleaga experientele senzoriale, sa testeze comportamentul uman si macro trendurile.

Colantii de yoga sunt tangibili, dar echipa isi propune sa-i faca eterici. Vorbesc despre transpiratie ca despre o moneda care impune cursul valutar al pietei si declara ca folosesc tehnologia pentru a descoperi potentialul uman. Spun ca spectrul experientelor senzoriale si al dorintelor omului este esential pentru materialele din care compania produce colantii. Colantii sunt testati cu senzori pentru elasticitate si pentru senzatia de la prima atingere.

Lululemon a facut si greseli, de-a lungul vremii. In 2013, a retras o serie de colanti de pe piata, pe motiv ca erau prea transparenti si se vedea prin ei. I-a costat o pierdere de 67 de milioane de dolari. Magazinele companiei seamana azi mai mult cu unele de moda decat cu unele de articole vestimentare yoga sau sportive.

CITESTE ESENȚA YOGA SAU CUM SE PRACTICA YOGA LA ORIGINI

Precum stim, yoga s-a descurcat de minune, timp de mii de ani, fara colanti elastici. A ajuns in America prin anii 1980, a ramas in umbra, urmand sa revina in forta, mult mai comerciala, la inceputul anilor 2000. Un studiu din 2016 descoperea ca peste 36 de milioane de americani practicau yoga, mai mult decat dublu decat numarul acestora, in urma cu opt ani. Colantii sunt astazi o afacere de 1 miliard de dolari, spun analistii. Iar afacerea sporeste si nu da semne nici macar de stagnare. Astazi exista peste 11.000 de tipuri de colanti pentru yoga, vanduti in toata lumea de producatori din toata lumea.

Acum, ca a aparut acest produs usor de gasit, usor de purtat, usor de curatat, care a devenit totodata o moda, trebuie sa fii prost ca sa nu ai succes in acest tip de afacere, sustin capetele (i)luminate din cadrul companiei americane Lululemon.

 

 

Hatha Yoga Seva va invita la Yoga Psychology Seminar, un eveniment unic, sustinut de Swami Abhishek Chaitanya Giri Maharaj. Swami este cel mai tanar din ultima generatie de preoti hindusi Maha Mandaleshwar. Astazi, India mai are doar 80 de calugari care detin acest titlu si care transmit mai departe invatamintele stravechi autentice. Seminarul va avea loc in zilele de 6-7 aprilie 2019, la Ramada Bucharest Convention Center. Detalii pentru inscrieri aici.

Comenteaza cu Facebook