Skip to main content
branza-vegana-usturoi-biscuiti

Migdalele, în special cele crude, se află, cu siguranță, pe lista scurtă de alimente sănătoase – nuci și semințe – ale persoanelor care sunt activ interesate de un stil de viață cât mai sănătos.

Datorită multiplelor beneficii pe care le aduc, migdalele se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor aplecați spre o alimentație vegetariană.

Acestea nu necesită să fie păstrate în frigider și sunt foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.

Citește și: Cremă de brânză de caju

Spre deosebire de alte nuci, migdalele conțin o proporție mai mare de grăsimi ”sănătoase”, care aduc reale beneficii pentru sănătate.

Beneficiile consumului de migdale

Promovează sănătatea sistemului digestiv

O porție de 23 de semințe de migdale oferă 5,6 g de carbohidrați, inclusiv 3,3 g de fibre alimentare (ceea ce acoperă aproximativ 14% din DZR).

În plus fibrele joacă un rol important în: reglarea nivelului glicemiei; controlul greutății; promovarea sănătății sistemului cardiovascular; protejarea pielii; prevenirea formării pietrelor la vezica biliară și la rinichi; atenuarea sindromului colonului iritabil; reducrea riscului de formare a hemoroizilor; reducrea riscului de a suferi infarct; hrănirea florei bacteriene ”prietenoase”.

Promovează sănătatea sistemului cardiovascular

Migdalele sunt o sursă excelentă de grăsimi mononesaturate (100 grame de migdale conțin 49,4 g de grăsimi, din care 30,9 g sunt mononesaturate).

Consumul de grăsimi mononesaturate a fost asociat cu o incidență mai scăzută a bolilor cardiovasculare.

Studiile efectuate au arătat că consumul de nuci contribuie la reducerea colesterolului rău cu 3% până la 19%.

Migdalele s-au dovedit a avea un efect constant de reducere a colesterolului rău

O porție de doar 28 grame de migdale (aproximativ 23 de semințe) oferă 6 g de proteine, ceea ce corespunde la 12% din DZR (doza zilnică recomandată).

Te ajută să fii plin de energie

Vitaminele B1, B2 și B6, conținute în migdale, au un rol în obținerea de energie din carbohidrați și transmiterea impulsurilor sistemului nervos. Mineralele cum sunt magneziul, potasiul și calciul asigură o bună funcționare a nervilor.

Satisface necesarul de minerale al organismului

Migdalele sunt o sursă abundentă de minerale estențiale: o sursă excelentă de mangan, magneziu, cupru, fosfor; o sursă bună de calciu, fier, potasiu, zinc; mici cantități de seleniu.

Cremă de brânză de migdale.

Ingrediente:

1 cana de migdale decojite hidratate 8 ore

Sucul de la o lămâie medie

3 linguri de fulgi de drojdie inactiva

2 fire de ceapă verde

1 legătura de mărar

1 linguriță de sare neiodata

Mod de preparare:

Introduceți în robotul de bucătărie prevăzut cu lama in “S” migdalele și procesați până când acestea se mărunțesc bine. Adăugați apoi apa, sucul de lămâie, sarea, fulgii de drojdie și procesați până când compoziția se transforma într-o pastă fina. Răsturnați pasta de brânza într-un bol și puneți peste mărarul și ceapa tocate mărunt și amestecați.

Pofta buna!

Primește săptămânal informații inedite și interesante despre practica și știința Yoga.
Abonează-te aici la newsletter-ul săptămânal.

 

Comenteaza cu Facebook