Skip to main content
10 beneficii de a fi vegetarian

Un stil de viata care include regimul vegetarian (fara carne si oua) sau vegan (vegetarian fara lactate) iti poate aduce multe beneficii, printre care sanatatea este pe primul loc. Dieta vegetariana este completa, asociata cu o cantitate sporita de fibre, vitamina C si E, acid folic, magneziu, grasimi nesaturate si multi fitonutrienti.

Iata cateva motive pentru care vegetarienii au colesterol normal, tensiune arteriala normala si prezinta risc scazut de afectiuni cardiovasculare. Mancarea vegetariana este usor de digerat si nu consuma in exces energia corpului. Este usor si rapid de gatit, economica si, mai ales, sanatoasa.

In plus, a alege o dieta vegetariana inseamna a-ti pasa nu doar de sanatatea ta, ci si a planetei. Regimul vegetarian este, totodata, ecologic.

10 beneficii ale dietei vegetariene:

  1. Mai multa energie, mai multa viata, mai multa fericire

Cu cat mananci mai multe fructe si legume, cu atat mai putine toxine acumuleaza organismul tau. Iar asta iti asigura o mai buna stare de sanatate, multa vitalitate si tonus, energie si o dispozitie mult mai buna.

CITESTE 5 surse bogate in proteine, ideale pentru vegetarieni

  1. Nivel scazut de colesterol

Colesterolul considerat “rau”, daunator, provine exclusiv din consumul grasimii animale. Colesterolul este o componenta esentiala a fiecarei celule din organismul uman. Corpul poate produce tot colesterolul necesar din alimentele vegane. Cercetatorii coreeni au studiat efectele pe termen lung ale dietei vegetariene si au concluzionat ca grasimea corporala si nivelul de colesterol erau mai scazute la vegetarieni decat la omnivori.

  1. Risc diminuat de atac de cord si obezitate

Vegetarienii au tendinta de a fi mult mai constienti cand isi aleg alimentatia, de obicei nu aleg sub impulsul emotiilor si nici nu mananca mult in plus, evitand astfel riscurile legate de obezitate. Departamentul de Pediatrie al Spitalului Universitar Ghent, din Belgia, sutine ca adoptarea unei diete vegetariene sau chiar vegane reduc la minim sansele de a suferi un atac de cord sau de a deveni obez.

  1. Reduce riscul de diabet

Omnivorilor le creste nivelul de zahar din sange, uneori extrem, chiar dupa masa. O dieta vegetariana este usor de absorbit, e hranitoare si contine mult mai putini acizi grasi.

  1. O piele mai sanatoasa

O piele sanatoasa se intretine consumand o cantitate adecvata de vitamine si minerale, cu destula apa. Fructele si legumele pe care le consuma vegetarienii sunt pline de vitamine, minerale, apa, cat si antioxidanti.

  1. Continut ridicat de fibre

Fructele si legumele contin multe fibre, necesare pentru o buna digestie. Aceasta contribuie la imbunatatirea metabolismului si la eliminarea rapida a toxinelor din organism.

CITESTE Alimente vegetariene care contin mai mult fier decat carnea

  1. Poate reduce depresia

Potrivit cercetarilor, un vegetarian poate fi mai fericit decat un omnivor. S-a descoperit ca un vegan inregistreaza o rata mult mai scazuta de depresie si de dispozitii schimbatoare, in cadrul testelor comparative dintre vegani si consumatori de peste.

  1. Imbunatateste metabolismul

Alimentele vegetariene sunt usor de digerat si mentin metabolismul intr-o buna stare de functionare. Rata metabolismului de repaus (RMR) este mult mai mare la vegetarieni. RMR are legatura directa cu metabolismul uman general. Cu cat este mai mare RMR, cu atat mai repede se ard grasimile.

  1. Reduce riscul de cataracta

Conform unui studiu realizat de Nuffield Department of Clinical Medicine din cadrul Universitatii Oxford, exista o stransa legatura intre riscul de cataracta si alimentatie. Cel mai mare risc il inregistreaza omnivorii si cel mai scazut veganii.

  1. Este economic

Dieta vegetariana implica niste costuri mult mai scazute. Este mai ieftina, motiv pentru care este accesibila oricui. Se stie ca, pe vremuri, doar bogatasii, nobilii isi permiteau sa consume carne frecvent sau regulat. Pentru oamenii de rand, pentru plebe, accesul era limitat sau chiar restrictionat. Motiv pentru care, in ciuda muncii grele, oamenii de rand erau adesea mult mai sanatosi, rezistenti si chiar cu viata mai lunga. O boala cumplit de dureroasa, guta, este cauzata de acumularea de acid uric, care provoaca deformari osoase. Principala cauza a gutei, frecventa in randul nobililor, era consumul de carne.

 

*Acest articol este informativ si nu tine locul consultatiei de specialitate a unui nutritionist. Alimentatia individuala reprezinta o alegere personala responsabila si informata, bazata pe nevoile fiecarui organism.

*In septembrie 2019 se deschide Scoala de toamna Hatha Yoga Seva. Mai multe informatii gasesti aici, iar pentru inscrieri trimite mail la adresa hathayogaseva@gmail.com.

 

Comenteaza cu Facebook