Primii Buddha care au pus bazele religiei budiste – a treia parte Skip to main content
buddha-statuie

Activitățile iluminate ale celor opt emanații ale lui Guru Rinpoche sunt deosebit de puternice și eficiente în distrugerea rigidității conceptelor noastre dualiste și a opiniilor noastre fixe, în a ne trezi la adevărata libertate.

Vezi aici prima și a doua parte

Image
Guru-Padma-Jungne

Guru Padma Jungne

Dacă dorim să curățăm și să eliminăm negativitatea, putem medita asupra lui Guru Padmasambhava sub forma Padma Jungne, renumit ca un Buddha cu totul special al purificării, care ne înlătură ignoranța și ne ajută să ne dezvăluim înțelepciunea primordială.

Image
Guru-Padmasambhava

Guru Padmasambhava

Pentru a evolua din punctul de vedere al inteligenței, putem medita asupra emanației cunoscută sub numele de Guru Padmasambhava, un buddha al meditației și al înțelepciunii, asociat cu transformarea energiei negative în forme mai pașnice și pline de compasiune, cu dezvoltarea puterii și a unei inimi pline de bunătate și compasiune.

Image
Guru-Loden-Chokse

Guru Loden Chokse

Guru Loden Chokse ne arată cum să dezvoltăm cunoștințe profunde prin studiu și practică. Dacă dorim să stăpânim rapid, o mare varietate de discipline, putem medita la Guru Loden Chokse, care, la fel ca Padmasambhava, este un buddha al înțelepciunii. Meditând la Padmasambhava, dezvoltăm claritate și concentrare, iar meditând la Loden Chokse putem experimenta viziuni. Loden Choksé, înseamnă  „Căutătorul înțelept al sublimului”.

Image
Guru-Padma-Gyalpo

Guru Padma Gyalpo

Când Padmasambhava (Guru Rinpoche) s-a născut sub forma lui Padma Gyalpo, avea deja înfățișarea unui copil de opt ani.

"Era curios, strălucitor, tânăr, pur, deoarece nu fusese niciodată atins de nimic, nu-i era frică să atingă nimic. Era înconjurat de dakini care îi aduceau ofrande și cântau "

Padma Gyalpo, reprezintă starea copilărească fără dualitate, o stare în care nu există „aceasta” sau „cealaltă” si pentru că nu există un punct de referință dualist, nu există nici un fel de concept.

Image
Guru-Nyima-Özer

Guru Nyima Özer

Practicanții care doresc să-și aprofundeze creșterea spirituală, pot medita la Guru Nyima Ozer, un buddha al experienței și al realizării. Dacă începem să practicam dragostea, compasiunea și înțelepciunea, dar suntem limitați în capacitatea de înțelegere, Guru Nyima Ozer ne va ajuta să îmbunătățim aceste calități, astfel încât  să strălucească în beneficiul tuturor ființelor simțitoare. Au existat multe emanații ale lui Guru Nyima Özer. Uneori a apărut ca un maestru al meditației puternic, alteori ca un cerșetor slab. 

Image
Guru-Shakya-Senge

Guru Shakya Senge

Guru Shakya Senge poartă haine de călugăr întruchipând principiul realizării prin calea monahală, demonstrând cu grație mijloacele de trezire prin disciplină și detașare. După hirotonire, Guru „Leul Shakyasilor” a practicat conform sistemului tradițional care implică studiu, contemplare și meditație. El reprezintă o dezvoltare spirituală autentică, folosind cu pricepere și bucurie cele mai simple căi.

Image
Guru-Senge-Dradok

Guru Senge Dradok

Guru Senge Dradok este foarte eficient în înlăturarea influențelor negative din magia neagră, blesteme și alte tulburări. Dacă avem probleme și obstacole create de influențe negative putem medita la Guru Senge Dradok, (răgetul leului) un buddha mânios care distruge orice negativitate.

 

Image
Guru-Dorje-Drolo

Guru Dorje Drolo

Guru Dorje Drolo este o emanație foarte specială și puternică care ajută la îndepărtarea și eliminarea rețelelor complexe de obstacole mentale și emoționale. Forma lui apriga poate fi văzută în 13 locații diferite din Mânăstirile din Himalaya.

Forma de scorpion luată de Guru Rinpoche protejează familia, făcând să se supună toți cei cu intenții rele. Toate energiile negative care se abat asupra celor dragi sunt alungate. Aceasta ajută și împotriva magiei negre și a blestemelor.

Citește și: cele-4-adevaruri-nobile-din-buddhism

Cea mai bună modalitate de a-l înțelege pe Guru Padmasambhava este să vedem întregul univers ca o manifestare a sa. Toate fenomenele apar în spațiul iluminat al corpului pur, al vorbirii și minții lui Guru Padmasmabhava. El este tot un fenomen. El este natura originară a tuturor fenomenelor. Ce este această natură originară? Este natura minții – dincolo de naștere și moarte, dincolo de venire și de plecare, dincolo de subiect și obiect, dincolo de dualitate.

Ce ne face să credem că Guru Padmasambhava este în afara noastră? Mintea dualistă care subminează realizarea noastră directă a adevăratei naturi, a guru-ului.

Momentul în care ne eliberăm de dualitate este momentul în care apare cel mai secret și absolut Guru Padmasambhava. De fapt, el este chiar aici chiar acum. El este mereu cu noi. Guru absolut, Padmasambhava – adevărata natură a minții – este învățătura esențială a lui Buddha.

Rezultatul practicii pe această cale este dublu: obținem realizări obișnuite și realizări supreme, sau siddhis. Realizarea obișnuită include viață lungă, sănătate bună, pace și fericire, precum și capacitatea de a ne îndeplini toate aspirațiile.

Realizarea supremă este iluminarea. Realizările obișnuite și supreme sunt considerate rezultatul general al meditației la Guru Padmasambhava.

Învățăturile spun că ar trebui să creăm un program zilnic în care să alocăm timp dedicat exclusiv practicii. Respectând un program, nu vom mai fi atât de atrași de preocupările banale și de treburile nesfârșite care le însoțesc. Această disciplină ne va ajuta să ne rafinăm și să ne extindem practica și să ne menținem aspirațiile inițiale, constante, așa cum le aveam când am intrat prima dată pe cale. Desigur, ar trebui să încheiem fiecare practică cu recunoștință și rugăciuni de iluminare a tuturor ființelor simțitoare.

După meditație, ar trebui să fim atenți și să luăm în considerare ce este bine de făcut și ce este bine de evitat. Ar trebui să ne îngrijim de treburile noastre în lumea mundană folosind ceea ce este disponibil și util la nivel relativ, dar ar trebui să încercăm să facem asta cu detașare.  

Devotamentul, bucuria și aprecierea sunt aspecte ale adevărului relativ pe care ar trebui să-l aplicăm în mod constant pentru a face practica noastră Dzogchen mult mai profundă și mai puternică. Pe măsură ce progresăm, ar trebui să integrăm în viața de zi cu zi, ceea ce am învățat în meditație. Trebuie să aducem realizarea non dualității în lumea dualistă, să avem mintea deschisă, iar conduita foarte atentă și rafinată, să ne păstram identitatea de practicant și să avem curaj.     

Cu toții am auzit de multe ori că adevărata natură a minții noastre și a întregului univers este deja iluminată. Totuși, a auzi nu este suficient. Trebuie să exersăm cu efort, bucurie, curaj și disciplină, iar dacă vom continua să facem asta, ne vom da seama într-un final de adevărata noastră natură. Adevărata natură nu este ceva care a fost creat de Buddha sau de altcineva; adevărata natură este ceea ce este. Este important să reținem că ceea ce învățăm din cărți reprezintă doar cunoștințe teoretice, care în sine nu sunt suficiente. Trebuie să absorbim ceea ce învățăm în inima noastră, să lăsăm ceea ce am sădit, să înflorească.

Vezi aici prima și a doua parte

Image
primii-budhha
Surse: britannica.com, padmasambhava.org, khanacademy.org
Material susținut de
Image

Comenteaza cu Facebook