Skip to main content
yoga-rasarit

Deși nu suntem toți suntem matinali, să-ți începi ziua cu yoga aduce multiple beneficii. Noua rutina îți poate solicita timp, pentru a se instala și a te obișnui, dar vei observa imediat avantajele. Vei începe să te simți diferit, vei putea observa diferența între zilele pe care le începi cu yoga și cele în care sari peste practica. Încearcă și te vei convinge.

Iată 5 beneficii pe care le vei experimenta de îndată ce vei începe să practici yoga de dimineața. Nu trebuie să fie foarte devreme, depinde de ora la care îți începi ziua, în mod normal.

  1. Te vei concentra mult mai bine pe parcursul zilei

Îți poți începe ziua curățându-ți mintea de gânduri, printr-o scurtă meditație. Câteva posturi simple, de echilibru, precum Vrksasana (Postura Copacului), te vor ajuta să te dezmeticești și să te concentrezi mai bine. Creierul va fi mult mai apt să se concentreze pe îndatoririle zilnice.

  1. Vei avea mult mai multa energie

Exercițiile fizice sporesc dinamica celulara, oxigenând mult mai bine organismul. Când celulele reîmprospătează oxigenul care circula prin și printre ele, întregul corp se revigorează. Este un proces simplu și demonstrat științific. Salutul Soarelui (Surya Namaskar) este recomandabil în acest sens, pentru a-ți începe ziua.

  1. Vei reduce stresul foarte mult

Având organismul mult mai bine oxigenat și creierul mult mai bine concentrat, te vei simți în mod automat mult mai relaxat. Nu te vei mai îngrijora cu ușurința pentru toate detaliile zilei, din cauza ședințelor sau a altor evenimente potențial stresante. Te vei bucura de o atitudine mult mai pozitiva și optimista și de un nivel mult mai scăzut de stres.

  1. Vei regla metabolismul

Activitatea sportiva ajuta la scăderea în greutate și la menținerea unui echilibru în acest sens. 20-30 minute zilnic, dimineața, de practica a posturilor Adho Mukha Svanasana și Virabhadrasana 2 îți vor stimula metabolismul, îți vor îmbunătăți digestia și vor arde caloriile excesive.

  1. Îți tonifici corpul și te bucuri de o condiție fizica mult mai buna

În confortul și intimitatea casei tale, îți poți începe ziua prin rutina yoga și astfel vei da o formă noua corpului tău. În timp, vei putea observa cum brațele se tonifică și devin mai puternice, cum spatele se întărește și întreg corpul devine mai flexibil.

Iată 5 asane cu care îți poți începe ziua:

  1. Savasana
  2. Supta Matsyendrasana
  3. Marjaryasana
  4. Bitilasana
  5. Surya Namaskar

Pregătiri pentru practică:

Este întotdeauna recomandat să incluzi o încălzire de 10 minute înainte de a practica o serie de asane. Îți va ajuta corpul să se pregătească efectiv, să îndepărteze rigiditatea, să crească flexibilitatea și îți va încălzi articulațiile. Indiferent dacă ești începător sau practicant avansat, asigură-te că faci încălzirea. În hatha yoga tradițională, acesta se numește Pawanmuktasana și include rotații și mișcări simple ale degetelor, gleznelor, genunchilor, șoldurilor, umerilor, coatelor, încheieturilor și gâtului.

! Dacă sunteți începători, nu practicați yoga fără îndrumarea unui instructor autorizat. Unele asane și respirații pot avea efecte nedorite.